Veel ouders gebruiken de app voornamelijk om te kunnen zien waar, hoe laat en tegen wie hun kinderen moeten spelen. Op basis van het wedstrijdprogramma delen ouders tenslotte toch een beetje het weekend in. Maar ja, het werd in de app best ingewikkeld als je zelf ook nog speelt, als je vrijwilligerswerk doet, als een van je kinderen bij een andere club speelt, of bij 2 clubs. En dan nog de leeftijden. Jonger dan 16? Dan mogen ze (bij wet bepaald) hun informatie niet aanpassen. Of ze hebben nog geen eigen mailadres. Dat heeft niet alleen jullie hoofdbrekens gekost. Maar ook ons. Maar het is opgelost! Lees je mee?
Laten we beginnen met het eindresultaat. Het idee achter deze vernieuwing in de app is dat een ouder altijd de informatie, zoals het wedstrijdprogramma, van de kinderen kan inzien. Dat is waar het bij veel ouders dan ook om gaat. Alles in je ‘persoonlijke omgeving’ in de app! Extra handig is dat ouders in de app ook namens de kinderen acties kunnen uitvoeren. Denk hierbij aan de aanwezigheid bij een wedstrijd of het meerijden.
Ben je als ouder zelf ook speler? Hoe zit het dan met jouw wedstrijdprogramma en dat van je kinderen? Je ziet je eigen programma én het programma van je kinderen alsnog in één oogopslag in de app staan. Alles netjes onder elkaar met de naam van jouw kinderen erbij. Wil je alleen je eigen programma zien? Je kunt zelf kiezen welke programma’s je wel of niet ziet door simpelweg een vinkje aan of uit te zetten in de app.
In de afbeeldingen zie je een voorbeeld van de app. De ouder van Thijs ziet zowel het eigen programma als het programma van het kind Thijs in één oogopslag in app staan. Ziet er netjes uit toch?!
We hoeven vast niet te vragen of je dit ook graag zo wil zien. We leggen je graag uit hoe je dat kan doen. Let op: Veel kan je zelf, sommige dingen moeten echt door de ledenadministratie gedaan worden. Uiteindelijk is alles afhankelijk van het mailadres dat je gebruikt voor de app. Ben je speler, dan moet dat adres in de ledenadministratie van de club opgeslagen worden. De app herkent je automatisch en je krijgt vanzelf jouw informatie. Bij elk lid kan de ledenadministratie ook een extra mailadres vastleggen (dat heet “ouder/verzorger 1”) waarmee we ‘gezinsleden’ samenvoegen. Concrete voorbeelden: